PRÓBA SZCZEGÓŁOWA HAMULCA ZESPOLONEGO POCIĄGU
Instalacja służy do wykonywania próby hamulca zespolonego pociągu na bocznicy kolejowej bez konieczności pracy lokomotywy. Stacja prób hamulca zespolonego pociągu składa się z modułu sprężarkowego zabudowanego w kontenerze oraz co najmniej jednego stanowiska testowo – sterującego i przyłączeniowego. Próba szczegółowa hamulca zespolonego pociągu jest przeprowadzana automatycznie przez system. Sterowanie odbywa się za pomocą pilota GSM. Rewident dokonuje wyboru odpowiedniego testu zgodnego z przepisami UTK. Instalacja jest w pełni zautomatyzowana oraz archiwizuje przebieg wykonywanych testów.
Próba szczegółowa hamulca zespolonego pociągu -zalety systemu:
- Automatyzacja procesu gwarantuje jej powtarzalność i bezpieczeństwo.
- Możliwość wykonywania prób jednocześnie na kilku torach.
- Skrócenie czasu trwania próby -usprawnienie pracy rewidenta.
- Brak konieczności angażowania lokomotywy w test.
- Obniżenie kosztów przygotowania pociągu do trasy.
- Zdalna obsługa stanowiska.
- Wysoka niezawodność rozwiązania.
- Zwiększenie trwałości instalacji dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań.
- Możliwość rozbudowy stanowiska.
- Energooszczędność: zbiornik buforowy, odzysk ciepła sprężarek.
- Ekologia: zasilanie elektryczne (brak spalin).
- Zdalna kontrola i diagnostyka systemu.
- Lokalna kontrola ciśnienia.
Zalety automatycznego systemu sterowania:
- Automatyzacja procesu szczegółowego testowania hamulców pociągów.
- Generowanie raportu oraz archiwizacja.
- Umożliwienie przeprowadzenia próby przez jedną osobę.
- Możliwość kontroli nad próbą ze znacznych odległości – komunikacja GSM.
Wymierne korzyści dla użytkownika i inwestora:
- Szybki zwrot kosztów inwestycji nawet w 1 rok w stosunku do próby tradycyjnej przy pomocy lokomotywy (zależy to od ilości przeprowadzanych testów hamulców).
- Skrócenie kilkukrotne czasu przygotowania pociągu do wyjazdu w trasę ze względu na czas trwania próby hamulca zespolonego pociągu.
- Zwiększenie możliwości operacyjnych bocznicy – poprzez wykonywanie testu jednocześnie na kilku torach.
- Optymalizacja wykorzystania zasobów personalnych -obsługa próby przez jednego rewidenta oraz skrócenie czasu zaangażowania w testy.
- Dyspozycyjność i niezawodność systemu.
- Zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym -poprzez automatyzacje procesu szczegółowego testowania hamulców i ich powtarzalność.