PRÓBA SZCZEGÓŁOWA HAMULCA ZESPOLONEGO POCIĄGU

Instalacja służy do wykonywania próby hamulca zespolonego pociągu na bocznicy kolejowej bez konieczności pracy lokomotywy. Stacja prób hamulca zespolonego pociągu składa się z modułu sprężarkowego zabudowanego w kontenerze oraz co najmniej jednego stanowiska testowo – sterującego i przyłączeniowego. Próba szczegółowa hamulca zespolonego pociągu jest przeprowadzana automatycznie przez system. Sterowanie odbywa się za pomocą pilota GSM. Rewident dokonuje wyboru odpowiedniego testu zgodnego z przepisami UTK. Instalacja jest w pełni zautomatyzowana oraz archiwizuje przebieg wykonywanych testów.

Próba szczegółowa hamulca zespolonego pociągu -zalety systemu:

  • Automatyzacja procesu gwarantuje jej powtarzalność i bezpieczeństwo.
  • Możliwość wykonywania prób jednocześnie na kilku torach.
  • Skrócenie czasu trwania próby -usprawnienie pracy rewidenta.
  • Brak konieczności angażowania lokomotywy w test.
  • Obniżenie kosztów przygotowania pociągu do trasy.
  • Zdalna obsługa stanowiska.
  • Wysoka niezawodność rozwiązania.
  • Zwiększenie trwałości instalacji dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań.
  • Możliwość rozbudowy stanowiska.
  • Energooszczędność: zbiornik buforowy, odzysk ciepła sprężarek.
  • Ekologia: zasilanie elektryczne (brak spalin).
  • Zdalna kontrola i diagnostyka systemu.
  • Lokalna kontrola ciśnienia.

 Zalety automatycznego systemu sterowania:

  • Automatyzacja procesu szczegółowego testowania hamulców pociągów.
  • Generowanie raportu oraz archiwizacja.
  • Umożliwienie przeprowadzenia próby przez jedną osobę.
  • Możliwość kontroli nad próbą ze znacznych odległości – komunikacja GSM.

 Wymierne korzyści dla użytkownika i inwestora:

  • Szybki zwrot kosztów  inwestycji nawet w 1 rok w stosunku do próby tradycyjnej przy pomocy lokomotywy (zależy to od ilości przeprowadzanych testów hamulców).
  • Skrócenie kilkukrotne czasu przygotowania pociągu do wyjazdu w trasę ze względu na czas trwania próby hamulca zespolonego pociągu.
  • Zwiększenie możliwości operacyjnych bocznicy – poprzez wykonywanie testu jednocześnie na kilku torach.
  • Optymalizacja wykorzystania zasobów personalnych -obsługa próby przez jednego rewidenta oraz skrócenie czasu zaangażowania w testy.
  • Dyspozycyjność i niezawodność systemu.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym -poprzez automatyzacje procesu szczegółowego testowania hamulców i ich powtarzalność.